Leonardo da Vinci stworzył rysunek najdoskonalszego czopu łożyskowego, którego pomysłowość polega na zmianie tarcia posuwistego na znacznie mniejsze potoczyste. Idea ta znalazła swoje zastosowanie dopiero w końcu XIX wieku jako łożysko kulkowe, składające się z pierścienia zewnętrznego i wewnętrznego, pomiędzy którymi zlokalizowane były obracające się kulki.
Według szacunkowych obliczeń około 80% eksploatowanych urządzeń mechanicznych zawiera łożyska toczne. Jako element różnych części maszyn umożliwiają one ruch obrotowy elementów z minimalnym oddziaływaniem sił tarcia.
Wraz z rozwojem przemysłu doskonalono konstrukcje oraz rozszerzano ich zastosowanie w maszynach i urządzeniach.
Rosnące potrzeby wykazały, że łożyska kulkowe nie mogą być stosowane we wszystkich rozwiązaniach, a dalsze poszukiwania zaowocowały opracowaniem łożysk stożkowych, wałeczkowych, igiełkowych, baryłkowych, samonastawnych, ślizgowych, hybrydowych. Do tego doszły wszelkich typów i rodzajów zespoły łożyskowe i oprawy, główki cięgieł i inne.
Z uwagi na olbrzymi wybór rodzajów i typów a co za tym idzie problemy z ich doborem powstały ogólne zasady doboru łożysk.
Łożyska, w zależności od budowy, mają charakterystyczne cechy, które określają warunki, w jakich optymalnie spełniają postawione im zadania. Cechy łożysk determinują również warunki, w jakich należy je eksploatować. W trakcie projektowania i doboru łożyska co najmniej jeden z jego wymiarów głównych narzucony jest przez budowę maszyny. Najczęściej jest to średnica otworu wewnętrznego. W zależności od takich czynników, jak rodzaj obciążeń, błędy współosiowości czy sztywność, zalecany jest odpowiedni dobór.
Rozróżnia się osiem etapów doboru:
Warunki pracy i otoczenia
Wybór typu łożyska i konfiguracji
Dobór łożyska ze względu na obciążenia
Dobór klasy dokładności łożyska
Dobór luzów wewnętrznych łożyska
Dobór materiału i typu koszyka
Dobór środka smarującego, metody smarowania oraz uszczelnienia
Proces zabudowy łożyskowania
Każdy z tych punktów jest szczegółowo rozbudowany o dodatkowe czynniki które trzeba brać pod uwagę chcąc wybrać właściwe łożysko.
Nasze ponad 30 letnie doświadczenie w branży to znajomość tych wszystkich uwarunkowań i dostęp do większości producentów. Zapewniamy pełne doradztwo i odpowiedni dobór. Zapraszamy do współpracy specjalistów naprawy maszyn, mechaników, firmy handlowe.
Z uwagi na wielkość oferty oferta handlowa jest wyceniana indywidualnie. Zapraszamy do składania zapytań cenowych i współpracy.
lp. |
|
Symbol |
Ilość |
Producent |
Opakowanie |
Cena sprzedaży netto/1szt +Vat23% |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
|
2205 |
4 |
MTM-CHIŃSKIE |
folia |
5,54 |
2. |
|
2206 |
12 |
MTM-CHIŃSKIE |
folia |
5,78 |
3. |
|
2208 |
1 |
ZVL-SŁOWACKIE |
kartonik |
22,00 |
4. |
|
2209 |
1 |
ZVL-SŁOWACKIE |
kartonik |
22,15 |
5. |
|
2306 |
3 |
SRFB-ROSYJSKIE |
kartonik |
11,07 |
6. |
|
3203 |
1 |
CX-CHIŃSKIE |
kartonik |
4,92 |
7. |
|
32006 |
3 |
CX-CHIŃSKIE |
folia |
4,30 |
8. |
|
32206 |
35 |
CX-CHIŃSKIE |
folia |
5,68 |
9. |
|
32209 |
14 |
MTM-CHIŃSKIE |
folia |
9,23 |
10. |
|
32309 |
2 |
MGK-CHIŃSKIE |
folia |
18,00 |
11. |
|
608-2RS |
44 |
MTM/CX-CHIŃSKIE |
tuba |
0,61 |
12. |
|
608-2Z |
41 |
CRAFT-CHIŃSKIE |
tuba |
0,66 |
13. |
|
6009-2RSC3 |
5 |
KRAŚNIK-POLSKA |
kartonik |
16,55 |
14. |
|
6215-C3 |
1 |
FAG-NIEMCY |
kartonik |
99,63 |
15. |
|
51208 |
1 |
IMPEX-CHIŃSKIE |
kartonik |
14,15 |
16. |
|
B 7206 AATB |
4 |
ZVL-SŁOWACKIE |
kartonik |
22,70 |
17. |
|
NU 308 |
1 |
FŁT-KRAŚNIK |
folia |
29,52 |
18. |
|
SA 08 T/K |
28 |
MTM-CHIŃSKIE |
kartonik |
3,69 |
19. |
|
SI 06 T/K |
24 |
MTM-CHIŃSKIE |
kartonik |
3,70 |
20. |
|
SA 16 T/K |
61 |
MTM-CHIŃSKIE |
kartonik |
9,22 |
21. |
|
HK 2820 |
54 |
CRAFT-CHIŃSKIE |
folia |
2,40 |
22. |
|
51118 |
11 |
MTM-CHIŃSKIE |
folia |
14,40 |
Oficerska 43, Częstochowa 42-202
Tel./fax: +48 34 365 79 73